Prezentarea colectiei pentru toamna lui 2009 semnata Marc Jacobs a fost mai degraba marcata de micile nemultumiri si barfe starnite de masurile de criza luate de designer si echipa sa pentru acest eveniment. „Acestea nu sunt vremuri in care sa cheltuiesti bani pentru a distra o lume intreaga" a declarat Robert Duffy, mana dreapta a lui Marc Jacobs si presedinte al Marc Jacobs International, imediat dupa anuntul facut de companie de a reduce numarul de invitati de la 1100 la doar 700 si a altor masuri de reducere a bugetului in perioada de criza.

Avand ca target un public extrem de tanar – fete un pic trecute peste 20 de ani sau chiar mai tinere – colectia si-a gasit inspiratia in moda anilor 80, o perioada in care aceste fete abia isi traiau primii anisori din viata. In bocanci de excursionist, sosete din lana, pantaloni in dungi, esarfe foarte mari si palarii usor elegante, modelele au defilat transmitand ceva din atmosfera unei excursii pe munte.