Cei 59 de jurnalisti auto din 23 de tari care au alcatuit juriul desemnat de organizatia COTY pentru a alege masina anului 2009 in Europa au hotarat ca Opel Insignia sa primeasca acest titlu. Trebuie sa recunosc ca nu-mi pot stapani un oarecare sentiment de parere de rau pentru cei de la GM – e ca si cum ai primi o distinctie post-mortem (desigur, nu au murit inca, dar nici bine nu stau). Dar, lasand la o parte sentimentele mele, propun sa incercam sa aflam ce anume i-a determinat pe 30 din cei 59 de jurnalisti auto sa acorde cele mai mari puncte Opelului Insignia (ceilalti 29 au considerat ca pe primul loc merita sa fie Ford Fiesta). Cum aceasta masina abunda in trasaturi mai mult decat atractive, sarcina noastra se prefigureaza a fi destul de usoara. Sa le luam pe rand.
Oricat ai fi de insensibil la stimuli estetici, nu ai cum sa ramai indiferent in fata noului Opel Insignia. Silueta puternica, sculpturala, nu diminueaza cu nimic aspectul curgator al masinii. Cu un aspect care combina cu foarte mult gust sportivitatea si eleganta, Insignia reprezinta o schimbare binevenita pentru cei de la Opel.
Siguranta pe care ti-o transmite Insignia nu este nicidecum inselatoare. Masina a obtinut cel mai bun punctaj pentru un automobil din segmentul sau: cinci stele la testele Euro NCAP.
In privinta motorizarii, cei de la Opel s-au gandit sa ofere suficiente optiuni astfel incat sa nu existe niciun nemultumit. Insignia este disponibila cu patru motorizari pe benzina (1.6 litri si 115 cai putere, 1.8 litri si 140 cai putere, 2.0 litri Turbo si 220 cai putere, 2.8 V6 Turbo cu 280 cai putere) si doua diesel (2.0 Turbo care poate dezvolta 110, 130 si 160 de cai putere si 1.9 Twin Turbo care dezvolta 190 de cai putere.